آسترولوژی چیست

آسترولوژی چیست

این علم به بررسی حرکت اجرام آسمانی و ستاره ها می پردازد و ارتباطی را میان آنها و وقایعی که قرار است در زندگی انسان ها رخ دهد مشخص می نماید. شاید بتوان گفت یکی از مهمترین پیش بینی هایی که بشریت در طول تاریخ انجام داده است ظهور حضرت عیسی بوده است. در سال تولد حضرت عیسی ستاره شناسان زیادی از سراسر دنیا تولد این کودک را پیش بینی کردند و حتی پیشکش هایی را به برای حضرت مریم فرستادند.

آیا آسترولوژی پایه علمی دارد؟

شاید بتوان گفت یکی از پرتکرارترین سوالاتی که در این زمینه پرسیده می شود در مورد پایه عملی آسترولوژی است. بهتر است بدانید هرگز نمی توان پاسخ دقیقی به پیش بینی بر اساس حرکت اجرام آسمانی داد. زیرا پیش بینی بر اساس حرکت اجرام آسمانی در دسته علوم ماورایی قرار می گیرد و هنوز علم به طور دقیق نتوانسته است ماهیت این علوم را مشخص کند.

با این وجود، توصیه ما به شما این است ( حتی اگر می خواهید از پیش بینی بر اساس حرکت اجرام آسمانی استفاده کنید) عقل خود را نیز پایه عمل قرار دهید و با توجه به مواردی که پیش روی شما قرار دارند عاقلانه تصمیم گیری کنید. این موضوع می تواند به شما کمک کند تا حس بهتری را در زندگی تجربه کنید و این چیزی است که تمامی افراد در قرن بیست و یکم باید به آن پایبند باشند.

آسترولوژی و مدیتیشن ارتباط تنگاتنگی باهم دارند.

چرا انسان ها به سمت آسترولوژی کشیده می شوند؟

شاید بتوان گفت یکی از مهمترین دلایلی که سبب می شود انسان ها به سمت پیش بینی بر اساس اجرام آسمانی کشیده شوند ماهیت رازآلود زندگی است. هیچ کس نمی داند که در آینده چه اتفاقی قرار است بیافتد و این موضوع در مواقعی که افراد می خواهند تصمیمات مهم در زندگی خود بگیرند ( به طور مثال می خواهند ازدواج کنند) استرس و اضطراب زیادی را به همراه دارد. با این وجود، بهتر است بدانید هر چقدر این موارد واقعی باشند، باز تا به حال هیچ کس نتوانسته است پیش بینی دقیقی از آینده زندگی داشته باشد و این چیزی است که تمامی انسان ها باید آن را پذیرند.

سترولوژی تقدیر و سرنوشت ما را تعیین نمی کند!

علم آسترولوژی علمی هست که با رصد خورشید و ماه و جایگاه آنها در درجات و نشان های زودیاک و تاثیر متقابل و تعاملات سیارات و اثر گذاری  آنها بر زندگی ما از بدو تولد مورد بررسی قرار می‌دهد. نجوم اطلاعات خنثی از جهان هستی را در اختیار ما میگذارد و نباید به این اطلاعات به شکل منفی و مثبت نگاه کرد،هیچ چیز تصادفی نیست،آرایش و چیدمان سیارات در درجات مختلف در ۱۲ نشان زودیاک یک بینش تصوی و یک تصویر از نقشه راه و مسیر زندگی فردی است که همه جوانب را در بر می‌گیرد مثل میائل شخصیتی و پتانسیل های ما و این علم هزاران ساله نقش مسیر زندگی ما را میسازد نجوم نامیده می شود،حرکت و چرخش تک تک سیارات بر روی زمین تاثیر گذاراست نه تنها زمین بلکه روی تک تک سلولهایمان موثر هستند و این چرخه جهان هستی با مدیریت معبود عشق الهی هدایت می شود در نظر بگیر ماه با هر چرخش و هر فازش تاثیر مستقیم بر جزر و مد اقیانوس ها دارد،همین خودما موجودات زمینی ما انسان ها در آناتومی بدنمان ۷۰ درصدمان از اب تشکیل شده و ماه عنصرش آب است بنابراین بی شک به شدت بر فیزیک و جسم و روح ما تاثیر گذار است، با هر چرخش ماه در فازهای اصلیش؛ ماه نو،ماه افرایشی ،نیمه اول ،ماه کامل و ماه کاهشی ‌نیمه آخر ماه این چرخه حیرت انگیز و زیبای ماه به احساسات ما مستقیما تاثیر گذار است.

آیا از آسترولوژی می توان برای شناخت شخصیت افراد استفاده کرد؟

بسیاری از افراد بر این عقیده هستند که شخصیت افراد تحت تاثیر اجرام آسمانی است و هر یک از اجرامی که در آسمان وجود دارند بر متولدین ماه خاصی اثر می گذارند. به همین دلیل، متولدین هر ماه به سیاره خاصی نسبت داده می شوند و حرکت آن سیاره و انرژی که از آن ساطع می شود می تواند بر شخصیت افراد اثر بگذارد و در روزهای خاصی از ماه خلقیات و مود آنها را کنترل نماید.

 

ماهیت و اهمیت آسترولوژی

برای پیش‌ بینی رویداد های دنیوی می باشد و بر این فرض استوار است که اجرام آسمانی (به ویژه سیارات و ستارگان) ، در ترکیب‌ ها یا پیکربندی‌ های دلخواهشان (که صورت‌ های فلکی نامیده می‌ شوند) در نظر گرفته می‌ شوند و به نحوی تغییرات در جهان زیر ماه را تعیین یا نشان می‌ دهند. در اصل ، اخترشناسان ، یک جهان “زمین‌ مرکزی” را فرض می‌ کردند که در آن ، سیاره‌ ها (از جمله خورشید و ماه) در مدار هایی می‌ چرخند که در مرکز یا نزدیک به مرکز زمین است و در آن ستارگان بر کره‌ ای با شعاع محدود قرار دارند که مرکز آن ثابت است. بعده ها ، اصول فیزیک ارسطویی پذیرفته شد که بر اساس آن ، یک تقسیم مطلق بین حرکات دایره‌ ای ابدی عنصر آسمانی و حرکات محدود و خطی چهار عنصر زیر قمری وجود دارد ؛ آتش ، هوا ، آب ، زمین. اعتقاد بر این بود که روابط ویژه ای بین اجرام آسمانی خاص و حرکات متنوع آنها ، پیکربندی ها با یکدیگر و فرآیندهای تولید و زوال آشکار در جهان آتش ، هوا ، آب و زمین وجود دارد.

این روابط ، گاهی چنان پیچیده تلقی می شدند که هیچ ذهن انسانی نمی توانست به طور کامل آنها را درک کند. بنابراین ، اخترشناس ممکن است به راحتی برای هر اشتباهی معذور شود. مجموعه مشابهی از روابط ویژه نیز توسط کسانی که فیزیک آنها بیشتر شبیه به فیلسوف یونانی افلاطون بود ، در نظر گرفته شد. برای اخترشناسان افلاطونی ، اعتقاد بر این بود که عنصر آتش در سراسر کرات سماوی گسترش می یابد و آنها بیشتر از پیروان ارسطو ، به امکان مداخله الهی در فرآیند های طبیعی از طریق تأثیرات آسمانی بر روی زمین معتقد بودند ؛ چرا که آنها به خلقت اجرام آسمانی توسط خدا اعتقاد داشتند.

اهداف آسترولوژی

اهدف اولیه طالع بینی (آسترولوژی) ، آگاه کردن فرد از سیر زندگی خود بر اساس موقعیت سیارات و علائم زودیاک (دوازده صورت فلکی اخترشناسی) در لحظه تولد یا لقاح او بود. از پس این علم که تبارشناسی نیز نامیده می شود ، فنون اساسی طالع بینی ایجاد شد. زیرمجموعه های اصلی طالع بینی که بعد از تبارشناسی شکل گرفت عبارتند از ؛ کلی ، دلخراش و پرسشی. طالع بینی عمومی رابطه لحظات مهم آسمانی (به عنوان مثال ، زمان اعتدال بهاری ، کسوف یا پیوندهای سیاره ای) را با گروه های اجتماعی ، ملت ها یا کل بشریت مطالعه می کند. مهمترین اهداف آسترولوژی ، پیش بینی آینده افراد و ملل های مختلف برای پیشگیری از وقایع شوم می‌ باشد. این کتاب با ابزارهای نجومی به سوالاتی که قبلاً در بین النهرین برای بارو مطرح شده بود پاسخ می دهد. آسترولوژی کاتاریک ، تعیین می کند که آیا یک لحظه انتخاب شده از نظر طالع بینی برای موفقیت یک دوره عملی که در آن آغاز شده است مناسب است یا خیر. اساساً در تضاد با تفسیر دقیق تبارشناسی ، به فرد اجازه می‌ دهد تا در زمان‌ های مطلوب نجومی عمل کند و در نتیجه ، از هرگونه شکست قابل پیش‌ بینی بگریزد.

همچنین ببینید

زنی که در تصادف هولناک از وسیله نقلیه به پایین پرتاب شده بود جان باخت!

زنی که در تصادف هولناک از وسیله نقلیه به پایین پرتاب شده بود جان باخت! …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *