توریسم حلال و صنعت گردشگری ترکیه

توریسم حلال و صنعت گردشگری ترکیه

به گزارش خات نیوز ‌‌خانواده‌های ثروتمند مسلمان که توان پرداخت هزینه‌های اقامت در هتل‌های لوکس مناسب مسلمانان را دارند، حالا مشتریان هتل‌های حلال در سواحل آنتالیا هستند؛ مکانی که قبلاً توریست‌های اروپایی و روسی را به خود جذب می‌کرد.

مهم‌ترین امکانات این هتل‌ها استخرهای زنانه و مردانه آنهاست. همچین پرده‌هایی به ارتفاع 30 متر، بخش‌های زنانه و مردانه را در ساحل‌ها از هم جدا می‌کند. در ساحل‌های جداسازی شده همراه داشتن موبایل و دوربین ممنوع است و پسرهای بالای شش سال نباید به بخش زنانه وارد شوند.

ساحل مجلل آنتالیا با هتل‌های لوکسش جایی متفاوت با صحرا و بیابان عربستان است. برخی از این هتل‌ها امسال برای اولین بار خود را به عنوان مقصد مسافران گردشگری حلال آماده می‌کنند.

امکانات رفاهی در سواحل ترکیه در حال افزایش و تکمیل هستند و خدمات جدید پیش از آغاز تابستان به لیست امتیازات و ویژگی‌های تفریح‌گاه‌های ساحلی اضافه می‌شوند. باغ‌ها تازه می‌شوند، زمین‌های بازی کودکان تعمیر و بازسازی می‌شوند و برای گردشگران مسلمان امکانات تازه‌ای در نظر گرفته می‌شود: مساجد و بخش‌های مجزا برای شنای زنان و مردان: جداسازی جنسیتی.

تایمز گزارش کرده است که یک دهه پس از تغییرات نرم و آرام، حالا «تعطیلات حلال» به یک تجارت پررونق تبدیل شده است که بیش از 100 میلیارد دلار در سال درآمد دارد.

خانواده‌های ثروتمند مسلمان که توان پرداخت هزینه‌های اقامت در هتل‌های لوکس مناسب مسلمانان را دارند، حالا مشتریان هتل‌های حلال در سواحل آنتالیا هستند؛ مکانی که قبلاً توریست‌های اروپایی و روسی را به خود جذب می‌کرد.

هتل‌های تازه شباهت زیادی به نمونه‌های غیر حلال خود دارند اما در آنها الکل سرو نمی‌شود و قوانینی برای پوشش مناسب و متعادل در آنها وجود دارد. همچنین در آنها غذای حلال سرو می‌شود و اذان از بلندگوها پخش می‌شود.

مهم‌ترین امکانات این هتل‌ها استخرهای زنانه و مردانه آنهاست. همچین پرده‌هایی به ارتفاع 30 متر، بخش‌های زنانه و مردانه را در ساحل‌ها از هم جدا می‌کند.

در ساحل‌های جداسازی شده همراه داشتن موبایل و دوربین ممنوع است و پسرهای بالای شش سال نباید به بخش زنانه وارد شوند.

یک زن 29 ساله که همراه همسر 30 ساله‌اش برای اولین بار پس از تولد فرزندان خود به یک هتل حلال آمده، می‌گوید امکانات این هتل در آلانیا بسیار خوب است: ما دنبال هتل حلال نبودیم اما از حالا به بعد ممکن است باز هم به چنین هتل‌هایی بیاییم.

از آنجا که صنعت توریسم در ترکیه به دنبال حمله‌های تروریستی، کودتا و بحرا‌ن‌های سیاسی در طول سال گذشته آسیب جدی دیده، اکنون صاحبان هتل‌های حلال معتقدند این شیوه جدید می‌تواند رونق گذشته را به کار آنها بازگرداند.

یکی از آنها می‌گوید که در سال گذشته فعالیتش 2 برابر شده و امسال هم می‌خواهد آن را 2 برابر کند.

اولوف سگین، بنیانگذار «حلال بوکینگ دات کام» می‌گوید: ما مشتری‌ای از اوکراین داریم که در یکی از هتل‌های بسیار گران ما 6 هفته سوئیت رزرو کرده است.  آنها 31 هزار یورو پرداخته‌اند.

مردم آنتالیا که یکی از سکولارترین مناطق در ترکیه است، نسبت به این شرایط جدید بااحتیاط برخورد می‌کنند اما فهمیده‌اند که شرایط تازه پناسیل جذب سرمایه‌های و سرمایه‌گذاری‌های زیادی دارد.

حزب حاکم ترکیه هم معتقد است که صنعت  توریسم حلال برای ترکیه مفید است و کنفرانس توریسم حلال سال گذشته با حضور احمد داووداغلو، نخست وزیر سابق ترکیه آغاز به کار کرد.

نومایار قاضی، پدر پنج فرزند است که دو سال پیش همراه یکی از دوستانش، شفیق کتیب، یک وبسایت بوکینگ حلال با عنوان زآآرول دات کام راه انداخته است.

قاضی معتقد است مسلمان‌های سنتی ثروتمند ممکن است به دوبی سفر کنند اما خانواده‌های معمولی استطاعت مالی چنین سفری را ندارند: «گاهی مسلمان‌ها در پاسخ به سوال شما که برای تعطیلات کجا می‌روید، ممکن است بگویند که به حج می‌روند. اما این تعطیلات نیست.»

ساحل مجلل آنتالیا با هتل‌های لوکسش جایی متفاوت با صحرا و بیابان عربستان است. برخی از این هتل‌ها امسال برای اولین بار خود را به عنوان مقصد مسافران گردشگری حلال آماده می‌کنند. شیخ‌های سفید‌پوشی که زیر نور شمع غذا خواهند خورد.

همچنین ببینید

Köfteci Yusuf

رسوایی گوشت خوک در رستوران زنجیره ای ترکیه

رسوایی گوشت خوک در رستوران زنجیره ای ترکیه خات نیوز- در این بیانیه تاکید شده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *