همکاری ایران و ترکیه گسترش می یابد

همکاری ایران و ترکیه گسترش می یابد

همکاری ترکیه و ایران در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات گسترش می یابد

به گزارش خات نیوز وزیر راه، مخابره و دریانوردی ترکیه در دیدار با وزیر ارتباطات و فناوری ایران در تهران، بر گسترش همکاری های دو کشور در حوزه ارتباطات و فناوری (ICT) تاکید کرد.

احمد ارسلان وزیر راه، مخابره و دریانوردی ترکیه صبح امروز در دیدار با محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در تهران اظهار داشت: گسترش روابط دو کشور در حوزه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نه فقط برای دو کشور منافعی دارد، بلکه از نظر منطقه ای و بین المللی حائز اهمیت است.

ارسلان با اشاره به روابط دیرینه میان دو کشور، تصریح کرد: ما بیش از 100 سال در حوزه پست با یکدیگر همکاری داریم و اکنون با توجه به اینکه حوزه آی سی تی (ICT) حوزه ای جدید است، در پی گسترش همکاری ها در این زمینه هستیم و در پایان این جلسه هم کمیته ای برای توسعه روابط و همکاری در حوزه ارتباطات ایجاد کردیم. همکاران ما در این کمیته مسائل را بررسی می کنند و به ما گزارش می دهند و اگر به مشکلی برخوردند مشکلات را حل خواهیم کرد’.

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری ایران هم در ادامه این دیدار، با محکوم کردن حادثه تروریستی اخیر در استانبول، گفت: از سوی دولت ایران این حادثه را به دولت، ملت و بازماندگان قربانیان تسلیت می گویم.

وی افزود: این دیدار فرصتی است تا هدف گذاری دو رئیس جمهور برای افزایش حجم روابط تجاری میان دو کشور به 30 میلیارد دلار را بررسی کنیم. با وزیر راه، مخابره و دریانوردی ترکیه درباره بخش های مختلف همچون حمل و نقل هوایی، زمینی، دریایی، ICT، ماهواره و فضا گفتگو کردیم.

او گفت: مذاکرات بسیار خوبی با وزیر حمل و نقل و ارتباطات ترکیه داشتیم. در این مذاکرات بر روابط خوب و رو به توسعه دو کشور مروری کردیم. فرصتی داشتیم برای هدف گذاری که رئیس جمهور کرده اند که حجم روابط به 30 میلیارد دلار افزایش پیدا کند.با توجه به اینکه آقای وزیر بخش های مختلفی را در رابطه با حمل و نقل هوایی، زمینی، دریایی و آی سی و تی و ماهواره و فضا پوشش می دهند.

واعظی ادامه داد: به نظر ما موضوع حمل و نقل برای گسترش روابط بسیار مهم است. دو طرف اعلام آمادگی کردیم که موانع موجود را برطرف کنیم تا بتوانیم هر چه سریع تر مساله حمل و نقل را که می تواند باعث گسترش حمل و نقل شود، روان کنیم. ما مذاکرات بسیار خوبی را داشتیم. سومین دیدار بنده در استانبول، باکو و تهران با آقای وزیر است. ما در رابطه با همکاری های پستی و مخابرات، آی تی و موضوع تحقیق و توسعه و دولت الکترونیک و ماهواره و فضا با هم صحبت کردیم من و آقای وزیر دیدگاه بسیار نزدیکی داریم برای اینکه در حوزه پست و مخابرات و آی تی و فضایی روابط مان را گسترش دهیم.

وزیر ارتباطات و فناوری ایران همچنین ابراز امیدواری کرد که روابط کشورش با ترکیه در همه ابعاد گسترش پیدا کند و هردو طرف در گذشته سندی را امضا کرده اند و در پایان این جلسه یک کمیته مشترک ایجاد کرده و در این کمیته مواد این سند را اجرایی کنند.

او در پایان خاطر نشان کرد: سفر وزیر به تهران از یک منظر دیگر هم اهمیت دارد و اواسط هفته آینده آقای جهانگیری٬ معاون اول رئيس جمهور ایران به دعوت بنعلی یلدریم نخست وزیر ترکیه سفر دو روزه ای به ترکیه خواهند داشت و سفری که وزیر به تهران دارند فرصت بسیار خوبی است که ما در ارتباط با سفر جهانگیری به ترکیه هم مذاکراتی داشته باشیم و امیدوارم روابط ایران و ترکیه که در بعد روابط دوجانبه، مسائل فرهنگی و اقتصادی سیاسی بین المللی و منطقه ای رو به گسترش است ما هم در کمیسیون مشترک اقتصادی بتوانیم راه ها و گام های جدید برداریم اگر موانعی هست آنها را به سرعت برطرف کنیم و وقتمان و مذاکراتمان برای پیدا کردن عرصه های جدید همکاری و توسعه همکاری بین دو کشور باشد.

گفتنی است احمد ارسلان در سفر به تهران، با عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ایران نیز دیدار خواهد کرد.

خبرگزاری آناتولی

همچنین ببینید

تصادف وحشتناک ترین دو اتوبوس در استانبول

تصادف وحشتناک ترین دو اتوبوس در استانبول

تصادف وحشتناک ترین دو اتوبوس در استانبول خات نیوز- تصاویری دلهره آور از برخورد شدید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *