فضای ضد آمریکایی و اسباب کشی هسته ای آمریکا از ترکیه

فضای ضد آمریکایی و اسباب کشی هسته ای آمریکا از ترکیه

امریکا انتقال تسلیحات هسته ای خود را از ترکیه به رومانی آغاز کرد. فضای ضد آمریکایی و اسباب کشی هسته ای آمریکا از ترکیه
به گزارش خات نیوز، پایگاه اطلاع رسانی یوراکتیو به نقل از منابع آگاه گزارش داد این انتقال به لحاظ فنی و سیاسی بسیار چالش برانگیز است.
بر اساس گزارش اخیر مرکز سیمون، پس از دوران جنگ سرد، حدود 50 سلاح هسته ای آمریکا در پایگاه هوایی اینجرلیک ترکیه مستقر شد.
پس از کودتای نافرجام در ترکیه وتیره شدن رابطه این دو کشور، قدرت اینجرلیک شکسته شد و آنکارا پرواز هواپیماهای آمریکا را از این پایگاه ممنوع کرد.
در حالی که گفته می شود تسلیحات اتمی آمریکا از ترکیه در حال انتقال به پایگاه هوایی دوسلو در رومانی است، وزارت امور خارجه رومانی این خبر را تکذیب کرد.

نظرسنجی‌های اخیر نشان داد بیش از دوسوم مردم ترکیه آمریکا را طراح کودتا در ترکیه می‌دانند و از اردوغان در این موضع حمایت می‌کنند.

پس از کودتا در ترکیه، حامیان دولتی غرق در طرح تئوری‌های متعدد شده‌اند و در این راستا آمریکا و سازمان سیا را از مهم‌ترین طراحان کودتا معرفی می‌کنند. برخی از این نظریه‌پردازان بر این باورند که کودتای ترکیه را سازمان سیا با همکاری یک ژنرال بازنشسته آمریکایی طراحی کرده است و عده‌ای مدعی هستند مأموران سیا در جزیره‌ای خارج از استانبول طرح کودتا را چیده‌اند. هرچند مقامات ترک اعلام کردند چنین گزارش‌هایی موضع رسمی آنکارا را منعکس نمی‌کنند ولی به گونه‌ای خواهان تعطیلی مواضع آمریکا در ترکیه ازجمله پایگاه هوایی اینجرلیک هستند. حدود 90 سلاح هسته‌ای آمریکا در این پایگاه انبار شده است با این حال برخی از مقامات ترکیه اعلام کرده‌اند روابط ترکیه با کشورهای دوست به دشمنی تبدیل شده است و تهدیدی برای ثبات داخلی ترکیه محسوب می‌شوند.

همچنین ببینید

تصادف وحشتناک ترین دو اتوبوس در استانبول

تصادف وحشتناک ترین دو اتوبوس در استانبول

تصادف وحشتناک ترین دو اتوبوس در استانبول خات نیوز- تصاویری دلهره آور از برخورد شدید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *