فاز دوم تولید واکسن کرونا در ترکیه

فاز دوم تولید واکسن کرونا در ترکیه

خات نیوز- مدیر مرکز تحقیقات دارویی دانشگاه ارجییس ترکیه از پایان فاز دوم آزمایش انسانی واکسن کرونای این دانشگاه در اواسط ماه آوریل خبر داد.

دانشمندان ترکیه نرم‌افزاری برای دندانپزشکان طراحی کردند

به گزارش خات نیوز؛ مدیر مرکز تحقیقات دارویی دانشگاه ارجییس ترکیه از پایان فاز دوم آزمایش انسانی واکسن کرونای این دانشگاه در اواسط ماه آوریل خبر داد.

دکتر ظفر سزر با بیان اینکه واکسن مورد تحقیق این دانشگاه اولین واکسن بومی ترکیه است که وارد مرحلۀ آزمایش انسانی شده گفت: آزمایش‌های فاز اول این واکسن که بر روی ۴۴ داوطلب صورت گرفته بود در اواسط ماه دسامبر سال گذشته پایان یافت و در ماه فوریه با آزمایش این واکسن بر روی ۲۵۰ داوطلب وارد فاز دوم آزمایش‌ها شدیم.

سزر با ذکر اینکه هم اکنون تزریق دوز دوم این واکسن بر روی داوطلبان در حال انجام است افزود هرچند در برخی از داوطلبان تاثیرات جانبی مشاهده شده است، ولی این تاثیرات، جدی نبوده و فقط در حد خارش، کبود شدن و ورم کردن محل تزریق بوده است.
وی با اشاره به اینکه مراحل آزمایش‌های فاز دوم تا اواسط ماه آوریل به پایان خواهد رسید و حدود دو هفته پس از آن نتایج آن اعلام خواهد شد گفت: پس از آن وارد مرحلۀ فاز سوم خواهیم شد که این مرحلۀ به لحاظ جمع آوری اطلاعات لازم در مورد میزان تاثیرگذاری و سرایت پذیری، به یکسال وقت نیاز است.

مدیر مرکز تحقیقات دارویی دانشگاه ارجییس ترکیه در پایان از شهروندان کشورش خواست تا حد امکان نسبت به رعایت تدابیر کرونایی اهتمام ورزیده و به هیچوجه از تزریق واکسن کرونا حذر نکنند.

ترکیه تا کنون حدود ۱۳ میلیون دور واکسن دریافتی از چین را به شهروندان خود تزریق کرده و قرار است طی روز‌های آینده ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دوز واکسن نیز از شرکت فایزر-بیونتک دریافت کند.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت ترکیه طی ۲۴ ساعت گذشته در این کشور ۲۲ هزارو ۲۱۶ نفر بر تعداد مبتلایان و ۱۱۷ نفر نیز بر تعداد جانباختگان کرونایی افزوده شده است.

همچنین ببینید

رئیس‌جمهور ترکیه و پوتین بشار اسد را برای سفر به ترکیه دعوت می‌کنند؟

ترکیه خواستار عضویت در بریکس شد

ترکیه خواستار عضویت در بریکس شد خات نیوز- ترکیه به دلیل نارضایتی از پیشرفت عضویت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *