رئیس اداره مهاجرت ترکیه خبر داد

رئیس اداره مهاجرت ترکیه خبر داد

افزایش چشمگیر مهاجرین قرقیز در آنکارا طی سال 2017

رئیس اداره مهاجرت ترکیه در چهارمین جلسه دفاع از پناهندگان و مهاجرت بین المللی در آلماتی گفت: تعداد مهاجران قرقیز در آنکارا»در سال 2017 به طور چشمگیری افزایش یافته است.

به گزارش خات نیوز در بیشکک، سزیلیمیز رمضان رئیس اداره مهاجرت ترکیه در چهارمین جلسه دفاع از پناهندگان و مهاجرت بین المللی در آلماتی اظهار داشت: تعداد مهاجران قرقیز در آنکارا در سال 2017 به طور چشمگیری افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: امسال 5 هزار و 123 شهروند قرقیز برای اشتغال در ترکیه مجوز گرفتند در حالی که در سال 2016 یک هزار و 582 شهروند و در سال 2015، 2 هزار و 363 شهروند این مجوز را دریافت کردند.

رمضان با اشاره به سکونت قرقیزها در ترکیه، اضافه کرد: به طور کلی 19 هزار و 255 قرقیز اقامت گرفتند که 3 هزار و 575 نفر از آنان دانشجو هستند.

گفتنی است که دفاع از پناهندگان و مهاجرت بین المللی از طرف دولت قزاقستان، سازمان بین المللی مهاجرت و دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در سال 2011 تصویب شده است. نخستین جلسه این فرایند در همان سال در آلماتی برگزار شد.

در چارچوب این جلسه کشورهای عضو این فرایند قطعنامه‌ای درباره ضروری بودن حل مشکلات مربوط به مهاجرت در آسیای مرکزی و منطقه به تصویب رساندند.

کشورهایی نظیر افغانستان، آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکیه و ترکمنستان عضو و جمهوری اسلامی ایران و پاکستان کشورهای ناظر این فرایند می‌باشند.

انتهای پیام/ح

همچنین ببینید

تصادف وحشتناک ترین دو اتوبوس در استانبول

تصادف وحشتناک ترین دو اتوبوس در استانبول

تصادف وحشتناک ترین دو اتوبوس در استانبول خات نیوز- تصاویری دلهره آور از برخورد شدید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *