جلسه هیجان انگیز حداقل دستمزد فردا برگزار می شود!

جلسه هیجان انگیز حداقل دستمزد فردا برگزار می شود!

 کارمندان و کارفرمایان نیز درخواست خود را اعلام خواهند کرد

ماراتن افزایش حداقل دستمزد مورد انتظار میلیون ها کارمند با اولین جلسه ای که فردا برگزار می شود آغاز می شود. در جلسه وزارت کار و تامین اجتماعی کارگران و کارفرمایان مطالبات خود را بیان خواهند کرد. در حالی که 3 رقمی روی میز وجود دارد که در روزهای اخیر مطرح شده است. دومین جلسه کمیسیون تعیین حداقل دستمزد 14 آذرماه برگزار می شود.

طی ماه های اخیر افزایش قیمت های پی در پی، افزایش تورم، افزایش نرخ ارز و هزینه های زندگی کمر شهروندان را خم کرده است. در این زمینه حداقل دستمزد که در تیرماه افزایش یافت به 5500 لیره رسید. اکنون چشم میلیون ها نفر به افزایش جدید حداقل دستمزد معطوف شده است که در جلسات کمیسیون که از دسامبر آغاز می شود تعیین می شود.

هر دو طرف پیشنهادی خواهند داد

ماراتن کوهپیمایی مورد انتظار فردا است  وزارت کار و تامین اجتماعی با اولین جلسه ای که در سال برگزار می شود شروع می شود. در این جلسه طرف کارمند و کارفرما خواسته ها و پیشنهادات خود را بیان خواهند کرد. کمیسیون تعیین حداقل دستمزد از هر یک از کارگران، کارفرمایان و دولت 5 نماینده حضور خواهند داشت. مثل هر سال کارگران کنفدراسیون اتحادیه های کارگری و کنفدراسیون اتحادیه های کارفرمایان ترکیه نماینده بخش کارفرما خواهند بود.

3 شماره در دستور کار وجود دارد

در حالی که مشتاقانه منتظر نتیجه این نشست بود، کنفدراسیون اتحادیه های کارگری انقلابی ترکیه (DISK) حداقل دستمزد تقاضای سال 2023 را در روز گذشته 13 هزار و 200 لیر اعلام کرد. ارگون آتالای رئیس TÜRK-İŞ در بیانیه ای که اخیراً انجام داد، اظهار داشت که 7785 لیر دارای خطوط قرمز است. کارشناسانی که بر اساس آمار تورمی که دیروز توسط TUIK اعلام شد، محاسبه کردند، حداقل دستمزد را می‌توان حدود 8 هزار لیر دانست. کارشناسان مالیاتی با بیان اینکه بر اساس تفاوت تورم 32 درصد تفاوت وجود دارد، گفتند: اگر 30 درصد افزایش داشته باشد 7150 لیر و اگر 40 درصد افزایش داشته باشد 7700 لیر می شود. با توجه به افزایش 45 درصدی، حدود 7975 لیر خواهد شد. دسامبر تا پایان روز، حد گرسنگی به این سطح افزایش خواهد یافت. به همین دلیل حدود 8 هزار لیر را به عنوان حد روانی می بینیم. بالاترین برآورد حداقل دستمزد 8 هزار لیره است.

جلسه دوم در 14 دسامبر

حداقل دستمزد دومین جلسه کمیسیون تشخیص در 14 آذرماه برگزار می شود. در حالی که تاریخ سایر جلسات هنوز مشخص نشده است، میزان تعیین شده افزایش قیمت در پایان آذرماه به اطلاع عموم خواهد رسید.

همچنین ببینید

زنی که در تصادف هولناک از وسیله نقلیه به پایین پرتاب شده بود جان باخت!

زنی که در تصادف هولناک از وسیله نقلیه به پایین پرتاب شده بود جان باخت! …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *