بزرگداشت روز شعر و ادب فارسی در آنکارا

بزرگداشت روز شعر و ادب فارسی در آنکارا

خات نیوز- آیین بزرگداشت روز شعر و ادب فارسی و شاعر حماسی ایران، استاد مرحوم شهریار، در آنکارا، پایتخت ترکیه برگزار شد.

بزرگداشت روز شعر و ادب فارسی در آنکارا

به گزارش خات نیوز؛ آیین بزرگداشت روز شعر و ادب فارسی و شاعر حماسی ایران، استاد مرحوم شهریار، در آنکارا، پایتخت ترکیه برگزار شد. در این مراسم که به میزبانی سفارت و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ترکیه برگزار شد، محمد فرازمند، سفیر کشورمان در ترکیه، ضمن قدردانی از زحمات چندین ساله اساتید زبان فارسی دانشگاه‌های این کشور، با توصیف خصوصیات بارز استاد مرحوم شهریار گفت: شهریار تنها شاعر معاصر فارسی است که می‌توان او را عصاره همه شعرای پارسی گوی نامید.

در این مراسم همچنین از اساتید برتر زبان و ادبیات فارسی دانشگاه‌های ترکیه، دکتر نعمت یلدریم، استاد دانشگاه ارزروم، دکتر عدنان کارا اسماعیل اوغلو، استاد دانشگاه کریک کاله و دکتر خلیل ابراهیم سارا اوغلو، استاد دانشگاه آنکارا با اهدای لوح تقدیر و هدایا، تقدیر شد.

دکتر نعمت یلدریم، استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه ارزروم در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما، ضمن قدردانی از پشتیبانی نمایندگی‌های سیاسی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه در سال‌های گذشته، آثار شعرای برجسته ایرانی، همچون فردوسی، رودکی و پروین اعتصامی را به زبان ترکی استانبولی ترجمه کرده است از ترجمه بوستان و گلستان سعدی به عنوان اثر جدیدش خبر داد.

وی افزود: ترجمه آثار شعرای ایرانی با استقبال کم نظیر علاقمندان فرهنگ و ادب در ترکیه، مواجه شده است.
هم اکنون تعداد زیادی از دانشجویان علاقمند به فرهنگ و ادبیات فارسی در مقاطع مختلف دانشگاهی و نمایندگی‌های بنیاد سعدی مستقر در ترکیه، درحال آموختن فارسی هستند. فارسی، زبانی است که ریشه در تاریخ، فرهنگ و ادبیات مردمان ترکیه دارد

همچنین ببینید

تصادف وحشتناک ترین دو اتوبوس در استانبول

تصادف وحشتناک ترین دو اتوبوس در استانبول

تصادف وحشتناک ترین دو اتوبوس در استانبول خات نیوز- تصاویری دلهره آور از برخورد شدید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *