برنامه‌ریزی ترکیه برای خط آهن به شهر نخجوان

برنامه‌ریزی ترکیه برای خط آهن به شهر نخجوان

خات نیوز- وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه گفت که ترکیه در حال آماده کردن یک مناقصه برای کشیدن خط آهن به شهر نخجوان است و برای انجام این پروژه در 5 سال برنامه ریزی می کند.
برنامه‌ریزی ترکیه برای خط آهن به شهر نخجوان

به گزارش خات نیوز: عبدالقادر اورال اوغلو، وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه گفت که ترکیه در حال آماده کردن یک مناقصه برای کشیدن خط آهن به شهر نخجوان است و برای انجام این پروژه در 5 سال برنامه ریزی می کند.

به گزارش روسیا الیوم، وی گفت که مقدمات فنی برای مناقصه ادامه دارد و با امکان سنجی این پروژه که طول آن به 224 کیلومتر می رسد، موافقت شده است.

اوغلو افزود که قرار است این پروژه سرمایه گذاری ها و وام هایی را جذب کند و اشاره کرد که این پروژه در برنامه سرمایه گذاری های سال 2023 درج شده و در چارچوب سرمایه گذاری سال 2024 نیز پیشنهاد خواهد شد.

وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه تاکید کرد که اجرای این پروژه، قدرت رقابت ترکیه در تجارت خارجی و درآمد از ترانزیت را افزایش خواهد داد.

مقدمات این پروژه از سال 2019 آغاز شده و انتظار می رود 5 ایستگاه در طول مسیر از کارس تا مرزها آذربایجان در منطقه نخجوان احداث شود.

حداکثر سرعت قطارها در این مسیر به 160 کیلومتر در ساعت می رسد و قرار است 10 پل و 18 کیلومتر خطوط آب و 144 گذرگاه زیر زمین احداث شود.

همچنین ببینید

برخورد کشتی بزرگ تفریحی به یک کشتی موتوری در بدروم 

برخورد کشتی بزرگ تفریحی به یک کشتی موتوری در بدروم 

برخورد کشتی بزرگ تفریحی به یک کشتی موتوری در بدروم به گزارش خات نیوز کشتی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *