هشدارهای کد زرد و نارنجی هواشناسی برای ده ها استان!

هشدارهای کد زرد و نارنجی هواشناسی برای ده ها استان!

اداره کل هواشناسی با اعلام اینکه در بسیاری از استان ها بارش سیل آسا و وزش باد شدید پیش بینی می شود، برای آدانا با کد نارنجی و برای ۳۱ استان با کد زرد هشدار داد.

 اداره کل هواشناسی بر اساس آخرین ارزیابی های انجام شده توسط شرکت ما، پیش بینی می شود در کشورمان هوا بسیار ابری و بارش متناوب باران در کل کشور به جز تراکیه مشاهده شود.

معمولا باران و رگبار، در جنوب شرقی مدیترانه از غرب و شرق دریای سیاه پیش بینی می شود بارش در ارتفاعات نواحی داخلی شهر و شمال و شرق آناتولی شرقی به صورت برف و برف باشد.شرق مدیترانه،غرب ترکیه، دریای سیاه مرکزی، جنوب شرق آناتولی،(به جز) بورسا یالوا کوجایلی،ساکاریاوگیرسو، دوزچه زونگولدک  بارتین ، الازیگ ،مالاتیا جنوب، آدیامان، دیاربکر شمال و جنوب ماردین پیش بینی می شود در جاهایی بسیار شدید و شدید باشد. از باد؛ پیش بینی می شود این باد شدید (40 تا 70 کیلومتر در ساعت) از جهت جنوب و جنوب شرقی در بخش های داخلی منطقه دریای سیاه شرقی باد کند.

وجه به باد شدید

با توجه به وزش باد شدید (40 تا 70 کیلومتر در ساعت) در نواحی داخلی و شرقی منطقه دریای سیاه، لازم است در مقابل منفی‌های احتمالی احتیاط و احتیاط شود.

اخطار کد زرد و نارنجی برای 32 استان داده شده است

کد زرد به این معنی است که آب و هوا به طور بالقوه خطرناک است. اگرچه رویداد پیش‌بینی‌شده هواشناسی غیرعادی نیست، اما باید مراقب فعالیت‌هایی بود که ممکن است تحت تأثیر شرایط جوی قرار گیرند.

کد نارنجی چیست؟

آب و هوا خطرناک است: رویداد هواشناسی پیش بینی شده اغلب دیده نمی شود. احتمال وقوع خسارت و تلفات وجود دارد. باید بسیار محتاط بود، شرایط فعلی هواشناسی و پیش بینی ها باید رعایت شد

همچنین ببینید

زنی که در تصادف هولناک از وسیله نقلیه به پایین پرتاب شده بود جان باخت!

زنی که در تصادف هولناک از وسیله نقلیه به پایین پرتاب شده بود جان باخت! …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *